Durum tészta inzulinrezisztencia. Glikémiás index (GI)

Gluténmentes tészta körkép IR-es szemmel, 1. rész

Köretek IR-ben — Melyiket válasszuk?

durum tészta inzulinrezisztencia a kezelés a diabetes mellitus következtében a cseh köztársaságban

A legtöbb hagyományos köretnek igen magas a szénhidráttartalma, ezért inzulinrezisztenciában nem mindegyik ajánlható. E tekintetben nyugodtan lehetsz válogatós!

durum tészta inzulinrezisztencia cukorbetegség kezelésére kezelés

Mivel tapasztalatom szerint, a köretekkel kapcsolatban elég sok tévhit kering a köztudatban, ebben a cikkben szeretnék leleplezni néhányat. Ez tény és való, de ettől még nem feltétlenül kell a főtt burgonya helyett sült krumplit enni.

Alapanyagok IR szempontból, avagy mit és miért használhatok? Ajánlom a Facebookon Az inzulinrezisztenciával kapcsolatos cikksorozatom következő részében az alapanyagokat veszem sorra, hogy mi az, amit jól be tudsz majd illeszteni a diétádba, és mi az, amit célszerűbb lenne elkerülnöd, ha inzulinrezisztenciával küszködsz. Szerző: Tárczy Virág dietetikus Az elején hangsúlyozom, hogy az egyéni tolerancia nagyon sokat számít, ezzel kapcsolatban konzultálj dietetikussal, aki személyesen rád tudja igazítani a diétát. Jelen esetben általánosságban vesszük át az alapanyagokat! Az átláthatóság kedvéért alapanyagcsoportokra bontva szedtem össze a tudnivalókat.

Mivel most köretekről beszélünk, a burgonyát amúgy sem magában fogod enni, hanem feltehetőleg valamilyen húsétellel együtt. Tény, hogy a burgonya viszonylag gyorsan felszívódó szénhidrát, de ha hússal együtt fogyasztod, a húsban lévő fehérje és zsír lassítani fogja a felszívódását, szóval ebből a célból nem szükséges sült krumplit enned.

durum tészta inzulinrezisztencia ekcéma a lábakon a cukorbetegséggel

Ahogy ebben a cikkben már részletesen kifejtettem, a glikémiás indexnek számos hibája van, ezért nem javaslom, hogy csupán durum tészta inzulinrezisztencia GI alapján válaszd meg az ételeket. Az durum tészta inzulinrezisztencia legfőbb hibája az, hogy nem veszi figyelembe a szénhidráttartalmat.

Az alap a glikémiás index és a szénhidráttartalom figyelése. A diéta így néz ki: Reggeli: ha lehet 7 óra fél 8 körül 30g lassan felszívódó alacsony GI-ű szénhidrát ch Ez lehet korpovit keksz nem kolevitvagy valamilyen teljes kiőrlésű lisztből készült süti,kenyér. Főleg, a graham, a tönkölybúza, illetve a durum lisztes jó nekünk. De Norbi kenyér, sőt a Glyx kenyés és a Pur Pur kenyér is jó.

A GL az elfogyasztott adagmennyiséget is figyelembe veszi, ezért sokkal jobb támpont az inzulinrezisztencia diétájához. A basmati rizsnek valóban alacsonyabb a GI-je, mint a hagyományos rizsnek, de a GL-ben már nincs nagy különbség.

durum tészta inzulinrezisztencia a diabetes mellitus kezelése c-vitamin

A GI és GL mellett persze a tápanyagtartalmat sem árt figyelembe venni. E tekintetben pedig a barna rizs az egyértelmű győztes. Tény, hogy a durum tésztának alacsonyabb a GI-je, mint a hagyományos tésztáknak, és ha teljes kiőrlésű lisztből van, az még jobb, hisz az élelmi rostok is lassítják a szénhidrátok felszívódását.

durum tészta inzulinrezisztencia diploma in diabetes and endocrinology in india

Ez azonban nem jelenti azt, hogy nem okoz jelentős vércukorszint emelkedést! Mivel a tésztában nagyon sok a szénhidrát, egy adag tésztának meglehetősen magas a GL-je. Akár hagyományos tésztáról van szó, akár teljes kiőrlésű durum tésztáról, mindegyik jelentős hatással lehet a vércukor és inzulin szintedre.

Szabó Lucia Módosítva:

A legjobb köret inzulinrezisztenciában Ha inzulinrezisztens vagy, azt javaslom, NE burgonyát, rizst vagy tésztát fogyassz a húsos fogásod mellé. Glikémiás index ide vagy oda, bármilyen típust is választasz, a szénhidráttartalom akkor is sok lesz durum tészta inzulinrezisztencia.

Legyen az nyers saláta, főtt, párolt vagy sült zöldség, számos előnyük van a keményítőben gazdag köretekkel szemben: Sokkal kevesebb szénhidrátot tartalmaznak Tele vannak vitaminokkal, ásványi anyagokkal és élelmi rostokkal Nagyszerű antioxidáns források, ezért gyulladásellenes hatásúak Könnyen és gyorsan elkészíthetőek Ha inzulinrezisztenciád van, a zöldségkörettel nyersz a legtöbbet.

Íme, néhány zöldségféle, amit már fel is írhatsz a bevásárló listádra: Cukkini.

Kínai 🔥PIRÍTOTT🔥 tészta 🥢🌏

vélemények