Glikémiás terhelés táblázat

GLIKÉMIÁS INDEX ÉS GLIKÉMIÁS TERHELÉS

glikémiás terhelés táblázat

Pedig, hogy igazán jól, egészségesen táplálkozzunk, ismernünk kell a szervezet működését, az élelmiszerek tulajdonságait, hatásait a testünkre. Az alappillérek ismerete nélkül számos tévhitnek, félinformációnak bedőlhetünk.

  1. Vércukormérés menete
  2. Cukorbetegség szembevérzés
  3. Наконец-то, подумал пассажир такси.
  4. Hipoglikémiás sokk

Hogy pontosan megértsd, mi áll ennek hátterében, és hogy ne ítélkezz önmagában egy-egy élelmiszerről, ismerd meg a glikémiás index és a glikémiás terhelés fogalmát, illetve hogy előbbit milyen tényezőkkel tudod befolyásolni, és hogyan lehet egy lassan felszívódó élelmiszerből pillanatok alatt hipergyors vércukorszint-emelő hatású étel.

Fontos tehát, hogy sose önmagában vizsgáld az alapanyagokat, s láss túl azon, hogy attól lesz jó egy étel, hogy nem tartalmaz-e finomlisztet vagy sem.

glikémiás terhelés táblázat

Glikémiás index A GI nem jelent más, mint a szénhidrátok vércukorszint-emelő hatását azonos mennyiségű szőlőcukorhoz glükózhoz képest. Egyfajta százalékos érték, a szőlőcukor vércukorszint-emelő hatása százalék. A javaslatok szerint is az alatti glikémiás indexű ételeket kell előnyben részesítenünk, ha kiegyensúlyozottá akarjuk tenni a táplálkozásunkat.

A gyakori, túlzott mértékű és gyorsan történő inzulinlöket nemcsak IR, cukorbetegség esetén kerülendő; a sikertelen testsúly-csökkentés hátterében is állhat ez a probléma. Magas glikémiás indexű ételek fogyasztása esetén mind a vércukor- mind az inzulinszint hirtelen megugrik, amit egy gyors visszaesést eredményez… Ezt követően pedig jelentkezik a hirtelen rád törő farkaséhség, illetve a folyamatos falásrohamok.

glikémiás terhelés táblázat

Kerüld tehát a vércukor- és inzulinszinted ingadoztatását! Hasnyálmirigyed is meg fogja hálálni.

glikémiás terhelés táblázat

Azonban ez nem elég! Márpedig tudjuk, a gyümölcsből sokszor nem elég 1 darab…. A glikémiás index önmagában csak iránymutató, mert nem veszi figyelembe az elfogyasztott élelmiszer, étel mennyiségét.

A cukorbeteg diéta lényege, hogy csökkentsük a vércukorszint ingadozását. Legtöbb esetben ezt úgy próbálják elérni, hogy korlátozzák a szénhidráttartalmú élelmiszerek mennyiségét.

Glikémiás terhelés A glikémiás terhelés némileg pontosabb képet ad: az adott élelmiszer szénhidrát-tartalmát is figyelembe veszi. A fogalmat ben Walter Willett professzor vezette be: vércukorszint-emelő hatás szempontjából kevéssé terhelő az étel, ha a glikémiás terhelése alacsonyabb, mint 10, közepesen terhelő, között van, és nagy a terhelés glikémiás terhelés táblázat feletti glikémiás terhelés esetén.

glikémiás terhelés táblázat

A glikémiás terhelés figyelembe vétele azért is előnyös, mert az emberek hajlamosak többet fogyasztani az alacsonyabb glikémiás indexű ételekből pl. A kutatási eredmények azt mutatják, az elhízás, az anyagcsere-betegségek pl.

glikémiás terhelés táblázat

Glikémiás terhelés táblázat pár példát, átlagos mennyiségekkel szemléltetve, mely bizonyítja, hogy a glikémiás index még önmagában nem tökéletes irányadó!

vélemények