Futás hatása a vércukorszintre. Cukorbetegség és testmozgás

Étkezések elé érdemes a mozgást időzíteni

A finomított szénhidrátban - fehér lisztben, cukorban - gazdag táplálkozás, valamint a mozgásszegény életmód következménye nem csupán a hízás - elsőként a hasi tájékon - hanem az olyan egészségügyi problémák kockázatának növekedése, mint a cukorbetegség vagy az inzulinrezisztencia. Ahhoz, hogy a vércukorszint helyreálljon, elsősorban egészséges étrend kialakítására van szükség, másodsorban sportra.

  1. Cukorbetegség és testmozgás
  2. Mozogni, de mennyit? - Cukkerberg
  3. Az inzulinrezisztencia korunk egyik népbetegsége, amit a 2-es típusú cukorbetegség előszobájának is tekintenek, hiszen az állapot kezelés nélkül idővel tovább romlik.
  4. Milyen mozgással csökkenthető legjobban a vércukorszint?
  5. Az Amerikai Diabétesz Szövetség idei ajánlásában minden tételesen szerepel.

Melyik mozgásforma csökkenti legjobban a vércukorszintet? A mozgás jelentősen befolyásolja a vércukorszintet, segít a szervezet anyagere-állapotának beállításában, javítja a sejtek inzulinválaszát.

type 1 diabetes cure 2021

Egy, a Diabetologia című folyóiratban megjelent tanulmány szerint azonban nem mindegy, hogy milyen mozgást, illetve mikor végzel. Az új-zélandi Otago Egyetem szakembereinek vizsgálata arra mutatott rá, hogy futás hatása a vércukorszintre emberek esetében az étkezést megelőző rövid, intenzív testmozgás hatásosabban csökkenti a vércukorszintet, mint egy közepesen megerőltető testedzés.

Téma szakértője

Röviden a kutatásról A vizsgálatban 18 és 55 év közötti, elhízott, inzulinrezisztens férfiak és nők vettek részt. Háromféle edzéstervet kellett végrehajtaniuk, majd az azt követő étkezések után megmérték vércukorszintjüket.

grass gálya a cukorbetegség kezelésében

Az első egy félórás, folyamatos, emelkedőn való közepes intenzitású gyaloglás, a második 6x1 perces intenzív, megerőltető gyaloglás volt, míg a harmadik edzésprogram lényegében ugyanazt tartalmazta, mint a második, de itt a gyaloglás más gyakorlatokkal is kiegészült.

Mindhárom edzésforma után fél órával következett az étkezés, majd három óra múlva megmérték a résztvevők vércukorszintjét. A legjelentősebb vércukorszint-csökkenést a 6x1 perces intenzív edzések során tapasztalták a kutatók.

Sportolás inzulinadagolás mellett

Megjelent Mentes Anyu legújabb szakácskönyve! Inzulinrezisztenseknek és mentesen táplálkozóknak főzni nagy kihívás, ebben nyújt segítséget Nemes Dóra, a Mentes Anyu megálmodója.

Legújabb szakácskönyvében minden étkezésre és alkalomra található szuper könnyű, mentes fogás. A receptek nemcsak kipróbáltak, de minden étel tápértéke kalória, szénhidrát, zsír, fehérje pontosan, adagokra ki van számolva. Promóció Rendszeres mozgás!

Bejelentkezés mozgás felmérésre

Természetesen mindettől függetlenül szükség van a napi rendszerességgel végzett sportra, hiszen javítja az erőnlétedet, állóképességedet, erősíti az immunrendszert, óvja a keringési rendszert és segít oldani a testben felgyülemlett stresszt.

Ha futás hatása a vércukorszintre megszabadulni pár kilótól, akkor is érdemes naponta legalább fél órát szánnod a mozgásra.

cukorbetegség kezelésére használt gyógyszerekkel ellátás

Korábbi cikkünkből megtudhatod, cukor csökkentés természetesen pontosan miért is kell ennyit edzened.

vélemények