Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

ark - anima-ráció konzultánsok
CAS
CAS rendszer

A CAS rendszer a lehetséges cselekvések útvesztőjében az eligazodást segítő olyan térkép, amelyet a sikeres emberek használnak jelentős változási kezdeményezéseik vezetése során. A CAS gondolati-szerkezeti vázat ad a változás-változtatás üzleti folyamatához. Útmutatóként szolgál a változáshoz, létrehozza a szükséges szókincset a vezetők számára, hogy hozzáértően és kreatívan tudjanak a változási témákról beszélni, és problémákat tudjanak megoldani. Tájékoztat azokról a vezetési tényezőkről, amelyekre Önnek a leginkább szüksége van a változási folyamatban ahhoz, hogy a siker lehetősége növekedjék.

Olyan időben élünk és dolgozunk, amelyet a szakadásokkal teli, felgyorsult változások jellemeznek. Sőt, a változás természete is változik. Növekszik a meghatározó döntési lehetőségek száma, és a választható lehetőségek maguk is egyre inkább stratégiai és gyökeresen átalakító természetűek. Ezek a változások többé nem időleges eltérések a zsinórmértéktől, hanem inkább újraalkotják a szabályokat, és arra kényszerítenek bennünket, mint vezetőket, hogy rendezzük újra a stratégiákat, a rendszereket és a magatartásokat. Vagy új mozgásokat indítanak be, amelyekből csak annyi látszik, hogy egy bizonytalan, tünékeny jövő áll előttünk. És hozzáadódik ehhez az élet kegyetlen fintora, hogy mindeközben vezetőként a fontos napi tevékenységeket is irányítanunk kell. Így néha harapófogóba kerülünk. A jövő megalkotásának kísérlete és a jelen irányítása egyaránt szorít bennünket. És túlságosan gyakran fordul elő, hogy a jelen győz a jövő fölött, ezzel még bizonytalanabbá téve a jövőt.

A változási folyamat vezetése alapvető üzleti folyamat. Napjaink számos szervezete mégis válságkezelési technikákat alkalmaz a stratégiai változásai irányítására. Ez rövidtávú gondolkodáshoz, gyatra döntéshozatalhoz és kiégéshez vezet. Közös szókincs, folyamat-térkép és tanácsadói segítséggel megtámogatott vezetési eljárások szükségesek a változás sikeres végig viteléhez. A sebészek közös nyelvet használnak az emberi test anatómiájáról és fiziológiájáról, a sebészeti műtét lefolyásáról, továbbá eszközeik vannak a beteg életjeleinek követésére és mérésére. Közös gondolkodás és pontos, jól időzített, és összehangolt eljárások zajlanak egy sikeres műtét közben. Közös nyelv, mért és nyomon követett üzleti folyamat és összehangolt eljárások vannak jelen készletgazdálkodásban, a szervezetépítésben, az utódlás-tervezésben és más fontos szervezeti tevékenységekben is - ha az igazán hatékony.

Az érzések és a megérzések fontos emberi dimenziói a cselekvésnek, mindazonáltal meglepő, hogy sok szervezet szinte csak ezekre támaszkodik, amikor jelentős változásokat irányít, mintegy ki is zárva az átgondolt, ésszerű folyamatokat. Az olyan válságkezelés, amelyet az érzések és a megérzés táplálnak, a katasztrófa receptje lehet. Az érzéseknek és az intuíciónak a jól bevált, racionális változás-kezelési eljárásokkal vegyítése növeli az esélyeket. És a szervezet legfontosabb életjeleinek mérése felbecsülhetetlen segítséget jelent ennek során. Ahogy mondani szoktuk, "rengeteg dolgot lehet elmondani a változás-kezelésről, szervezeti adatokkal a kezünkben azonban mégiscsak biztonságosabb elkezdeni egy ilyen beszélgetést." Az elméleteket, jelenjenek meg akár a népszerű menedzsment szakirodalomban, akár a vezetők napi használatában, a tények alapozzák meg. CAS ezeket a tényeket szolgáltatja a CAS kérdőív kitöltése, feldolgozása és a kapott eredményadatok egyéni és csoport-szintű értelmezése, illetve a kapcsolódó fejlesztő képzés útján.

A CAS lényegileg minden más változáskezelési mérőeszköztől különbözik, mivel egy meghatározott változás előrehaladását méri az Önök cégénél. A vállalati kultúrát és hangulatot felmérő kérdőívek a munkatársak átfogó hozzáállásának a feltárására jók. Többnyire általános kérdéseket tesznek föl a céggel való azonosulással, a juttatásokkal és az azokkal való elégedettséggel, a fizikai környezettel és a vezetési módszerekkel összefüggésben. A CAS ezzel szemben egy meghatározott változási kezdeményezést vagy kezdeményezés-csoportot érintően tesz fel célzott kérdéseket az Önök cégének változás-vezetési gyakorlatával kapcsolatban. Ezáltal pontos és éles felvételt állít elő átfogó, de ugyanakkor elnagyolt benyomások helyett.

Az CAS kérdőív a világhálón át (on-line) is kitölthető. Amennyiben így tölti ki a kérdőívet, a kiértékelést, az eredményadatokat és az értelmezést segítő háttéranyagokat is megkapja a neten keresztül. Ha Ön már megkapta ügyfél-azonosítóját (Customer ID) és jelszavát (Password), akkor kattintson a CAS Rendszer - belépés címre, és átkerül arra az oldalra, ahol a tőlünk kapott ügyfél-azonosító és jelszó beírása után elkezdheti a kérdőív kitöltését.

Ha ezekkel még nem rendelkezik, kérje azokat tőlünk. Bármilyen szempontból érdekelje is Önt a CAS, ne habozzon felkeresni bennünket, írjon nekünk.

Kapcsolatfelvétel
Felkeltettük érdeklődését? Kérdése van?
Kattintson ide, és lépjen máris kapcsolatba velünk!
A fotókat készítette: Schmideg Ádám | adam.schmideg.net © Copyright Anima-Ráció Konzultánsok