|
Tréningek |
---|
Tréning coaching, mentoring készségek fejlesztéséreA korszerű vezetési felfogás követését fontosnak tartó szervezetekben arra törekszenek, hogy a vezetők felkészültek legyenek munkatársaik fejlesztésében, támogatásában is, túl azon, hogy feladatot kiadnak és számonkérnek. Erre az ún. coaching-készségek alkalmasak. Több szervezetben arra is figyelmet fordítanak, hogy tehetséges fiatal vezetők vagy vezetőjelöltek jól be tudjanak illeszkedni a szervezetbe, fejlődésük ne a véletlenen múljék, és ezáltal is biztosítva legyen a vezetői utánpótlása. Ehhez a fejlesztői folyamathoz egy tapasztalt, elismert vezető rendszeres támogatása szükséges, akit viszont célszerű felkészíteni erre, az ún. mentori szerepre. Ahhoz, hogy valaki jó mentor legyen, a szakmán kívül az emberi működést, az eredményes támogatás alapelveit kell ismerni, és ezek eljárásait begyakorolni. Van, akinek ez ösztönösen jól megy, annak érdemes tudatosítani, akinek kevésbé megy, annak felismerni újabb együttműködési utakat, és azokat kipróbálni. A coaching, ill. mentoring készségek alapszintű fejlesztésére javasolunk 3 napos tréninget, alaposabb felkészítésre a tapasztalatok feldolgozásával 3*3 napos tréningsorozatot (a továbbiakban az egyszerűség kedvéért coaching készségekről írunk). A tréning eljárásai: A tréning során a következő eljárásokat alkalmazzuk:
Az alkalmatott alapkoncepciók: A Grow modell, amely nagyon strukturált módon, hat lépésben ad útmutatót a probléma általános, esetleg homályos megfogalmazásától a jó eséllyel megvalósítandó akciótervig. A Gestalt orientáció, amellyel az ügyfelet arra késztetjük, hogy a jelenben maradjon, és nézzen szembe a jelen pillanatban megfigyelhető és értelmezhető folyamataival. Ezzel nagyon sok támpontot kínálunk neki olyan jelenségekre, amelyekről korábban nem is volt tudomása, és amelyekkel gátolhatta saját, illetve mások hatékony működését. Az Elismerő Feltárás (Appreciative Inquiry) az az eljárás, amelyben a kliens és szervezetének értékeit tárjuk fel, és ezekből kiindulva bontjuk ki a fejlesztési lehetőségeket. Ez a módszer akkor hoz különösen jó eredményt, amikor a kliens általában, vagy egy helyzettel kapcsolatban bizonytalan magában, a saját értékeiben. Közös munkával felszínre tudunk hozni olyan értékeket, amelyek alapot adnak a fejlődéshez. Az eljárásokat magunk modellezzük, illetve gyakoroltatjuk. |
Kapcsolatfelvétel
Felkeltettük érdeklődését? Kérdése van? Kattintson ide, és lépjen máris kapcsolatba velünk! |
|